Disertační práce
Studium v doktorském studijním programu směřuje k vytvoření disertační práce, jež podle §47 vysokoškolského zákona (Zákon č. 111/1998 Sb.) „prokazuje schopnost a připravenost k samostatné činnosti v oblasti výzkumu nebo vývoje nebo k samostatné teoretické a tvůrčí umělecké činnosti“.
Vybraná témata obhájených doktorských prací:
- Analýzy hudebních děl XX. století (tzv. novopolská škola)
- Vliv modální improvizace na vnímání hudby 20. století
- Metamorfózy syntéz a fantazií Bohuslava Martinů
- Analýzy klavírních skladeb autorů působících v 60. létech na JAMU v Brně
- Problematika hodnoty a hodnocení uměleckého díla
- Využití pěvecké techniky při reedukaci a rehabilitaci hlasových poruch
- Klavírní cyklus Mikrokosmos Bély Bartóka – kompoziční, formální a didaktická analýza
- Orchestrální tvorba Ctirada Kohoutka
- Eduard Tregler – osobnost ve vývoji varhanní hudby a pedagogiky
- Česká a slovenská klavírní literatura 2. poloviny 20. století
- Vztah hudební percepce a aktivního provozování hudby u středoškolské mládeže
- Vývoj variační formy v klavírní literatuře
- Alois Piňos – skladatelská a pedagogická činnost – analýzy komorních děl po roce 2005
- Systematizace a definice harmonických jevů v odborné literatuře
- Současné evropské trendy hudební výchovy a možnosti jejich aplikace na školskou výchovu v České republice
Povinnosti během studia
- aktivní účast na konferencích a sympóziích domácích (min. 3)
- aktivní účast na konferencích a sympóziích zahraničních (min. 1)
- publikace v odborných časopisech a publikacích domácích a zahraničních (min. 5)
- výuková činnost (v rozsahu určeném všeobecnými podmínkami doktorského studia nebo školitelem)
- aktivní pracovní účast na celouniverzitních aktivitách katedry, organizační asistence na konferencích apod.
- splnění povinných předmětů dle studijního plánu, včetně zkoušky z cizího jazyka (úroveň C1) – více viz Cíl programu