Setkání učitelů a studentů matematiky XV – Mezipředmětové vztahy …

Pozvánka na „Setkání učitelů a studentů matematiky XV
MEZIPŘEDMĚTOVÉ VZTAHY, INTEGRACE
VZDĚLÁVACÍCH OBSAHŮ A PRŮŘEZOVÁ TÉMATA VE
VÝUCE MATEMATIKY JAKO NÁSTROJ ROZVOJE
ŽÁKOVSKÝCH KOMPETENCÍ
ve středu 6. 11. 2024 od 14:30
na Katedře matematiky v Brně, Poříčí 31, posluchárna 32.

Program:
14:15 – 14:30 Prezence
14:30 – 15:15 Dominik Vašíček
15:15 – 15:30 Přestávka
15:30 – 17:00 Bohumila Kroupová

Přihlašujte se zde nebo přes QR kód.

Anotace příspěvků:

  • Bc. Dominik Vašíček,  PdF MU
    Výtvarná výchova a pracovní činnosti v matematice
    Bude představen diferencovaný výukový materiál zaměřený na téma objem a povrch krychle a kvádru, který byl vyzkoušen v praxi. Tento materiál obsahuje dvě motivační výukové aktivity vycházející ze Sternbergovy teorie triarchické inteligence; jedna aktivita byla navržena pro kreativní inteligenci a druhá pro praktickou inteligenci. Jednu z aktivit popsala žákyně jako „výtvarka v matematice“.  Aktivity tedy integrují výtvarnou výchovu, pracovní činnosti a matematiku.
  • Mgr. Ing. Bohumila Kroupová, ZŠ Husova
    Číslo pí a lidské tělo
    Ukážeme si, jak spojujeme matematiku, informatiku a fyziku v učivu základní školy. Z matematického učiva jsme si vybrali číslo pí, které je všude kolem nás. Představíme několik algoritmů na výpočet čísla pí, které lze naprogramovat ve Scratchi nebo Pythonu. Další oblastí, kde můžeme aplikovat matematiku, jsou různá měření lidského těla. Zkusíme najít zlatý řez na lidském těle, určíme objem hlavy nebo kapacitu plic. Vše bude ilustrováno na jednoduchých příkladech, tak, aby si žáci udělali představu o problematice.

Učitelé 1. stupně ZŠ  a pro učitelé matematiky na 1.stupni ZŠ vítáni.