Tématické okruhy pro psaní závěrečné práce v CŽV (DPS UOP MIN)
Témata závěrečných prací mají vyplývat především z těchto předmětů:
- didaktika praktického vyučování (Učitelé praktického vyučování)
- didaktika odborných předmětů (Učitelé odborných předmětů)
- pedagogika
- psychologie
Návrhy témat vedené na katedře fyziky, chemie a odborného vzdělávání:
- Využití informačních technologií ve vyučování technickým předmětům (Krejčí, Válek)
- Využití informačních technologií ve vyučování ekonomickým předmětům ( Krejčí, Válek)
- Metodika přípravy a používání digitálních médií v pedagogické praxi (Krejčí, Válek)
- Multimediální výukové programy v teoretické výuce v OU a SOU (Krejčí, Válek)
- Multimediální výukové programy v praktické výuce v OU a SOU (Krejčí, Válek)
- Možnosti využití aktivizujících výukových metod ve výuce odborných předmětů (Šutová, Pecina)
- Estetická a etická výchova v oborech služeb (Javorová)
- Problematika volby povolání (Viková, Ouroda)
- Návrh modulového systému výuky zvoleného oboru (Pecina)
- Hygiena vyučovacího procesu , formy a způsoby odpočinku žáků, škola a zdraví (Svobodová)
- Nezaměstnanost v České republice, vývoj u absolventů škol (Ouroda, Viková)
- Problematika přípravy dospělých pracovníků v OU a SOU – rekvalifikace (Ouroda, Viková)
- Řízení lidských zdrojů v sektoru služby (Ouroda, Viková, Černá)
- Analýza obsahu učiva učebního (studijního) oboru s ohledem na současnou a budoucí potřebu absolventů oborů služeb (Pecina)
- Příprava softwaru pro distanční výuku (Krejčí, Válek)
- Příprava materiálu pro distanční výuku pomocí existujícího softwaru (Krejčí, Válek)
- Vliv telekomunikačních zařízení na školní mládež (Krejčí, Válek)
- Vliv sociálních sítí na školní mládež (Krejčí, Válek)
- Rozvoj tvořivosti žáků ve výuce odborných předmětů (Pecina)
- Formy dopravní výchovy mládeže na SOŠ,SON a v AŠ (Děcký, Šmejkalová)
- Rekvalifikace v dalším vzděláváni dospělých, úloha v OU aSOU (Viková, Černá)
- Rámcové vzdělávací programy a tvorba školních vzdělávacích programů (Plucková)
- Problematika volby povolání (Viková, Ouroda)
- Projektování výuky praktického vyučování ve Školních vzdělávacích programech (Pecina)
- Využívání moderní didaktické technologie ve výuce (Krejčí, Válek)
- Využití rámcových vzdělávacích programu ve vzdělávání dospělých (Viková)
- Vzdělávání žáku se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků mimořádně nadaných (Trnová, Trna)
- Kompetence absolventa příslušného oboru a jeho uplatnění (dle oboru)
- Příprava učebního plánu, učebních osnov nebo vzdělávacích modulů pro zvolený obor (dle oboru)
- Rozpracování průřezových témat do učebního plánu a osnov v daném oboru vzdělání (dle oboru)
- Příprava učitele na vyučování (dle oboru)
- Cvičné, užitkové a produktivní práce, jejich zařazení do výuky (dle oboru)
- Rozpracování vhodných vyučovacích forem a metod pro praktické nebo teoretické vyučování (Pecina, Šutová)
- Návrh učňovské dílny, laboratoře, instruktážní učebny, odborné učebny (dle oboru)
- Problematika řízení úseku praktického nebo teoretického vyučování (Černá, Sládek)
- Diagnostika ve školním vzdělávání (Trna)
- Kontrolní a hospitační činnost ve vyučování (Plucková, Trnová)
- Využití didaktických prostředků v jednotlivých fázích vyučovacího procesu (dle oboru)
- Didaktické rozpracování vybraného učiva s využitím vhodných didaktických prostředků (dle oboru)
- Význam a užití moderních technických prostředků ve vyučovacím procesu vybraného předmětu (Krejčí, Válek)
- Vybavení učeben didaktickými prostředky (Krejčí, Válek)
- Uplatnění didaktických technologií ve vyučování (Krejčí, Válek)
- Multimediální výukové programy v teoretické a praktické přípravě na SOŠ a SOU (Krejčí, Válek)
- Rozpracování učiva zvoleného předmětu s využitím moderní didaktické technologie (Krejčí, Válek)
- Využití multimediálního počítače ve výuce (Krejčí, Válek)
- Využití problematiky dopravní výchovy při mimoškolních aktivitách žáků SOU a SOŠ (Děcký)
- Implikace dopravní výchovy do učiva odborných předmětů na SOU a SOŠ (Děcký)
- Význam pedagogického vzdělání pro učitele autoškoly (Děcký)
- Specifikum praktického vyučování v autoškole (Děcký)
- Možnosti integrace problematiky dopravní výchovy s ostatním učivem při tvorbě ŠVP (Děcký, Svoboda)
Mohou být akceptována specifická témata navržená samotnými účastníky studia s ohledem na požadavky a potřebu škol a školských zařízení. Takto navržené téma závěrečné práce a vedoucího práce, nutno konzultovat s vedoucím katedry.