OPVK | Úvodní vzdělávací seminář pro asistenty pedagoga – 20. 1. 2012

Cíl:

Účastníci semináře se seznámí s lektorským týmem, který je bude provázet všemi bloky vzdělávacích seminářů v průběhu dalších setkání. Část semináře bude věnována tématu komunikace v sociální interakci a to jak po teoretické stránce, tak i na praktické úrovni. Druhý blok semináře bude věnován uvědomění si vlastních potřeb pro zkvalitnění práce asistenta pedagoga. Na konci semináře zformulujeme doporučení, jakými tématy se zabývat v dalších blocích výuky, a které problémy vnímají asistenti pedagoga při své práci jako nejproblematičtější. Studijní materiály budou všem účastníkům k dispozici.

Prosím registrujte svoji účast na e-mailu: multikultiporadenstvi@seznam.cz. Kapacita kurzu je omezena.

Kurz bude probíhat na Pedagogické fakultě MU, Poříčí 31, 3. patro, učebna 41, 9:00 – 14:00, cesta bude účastníkům proplacena.

Obsah:

Úvod do komunikace: Komunikace je složitý, komplexní sociální jev, který je nutno vidět v širších souvislostech sociální interakce, nikoli jen formálně jako výměnu určitých informací, sdělení, signálů. Cílem této části semináře je přestavit téma komunikace jako stěžejní bod interakce mezi jejími účastníky: mezi asistenty a učiteli, mezi asistenty a vedením školy a v neposlední řadě mezi asistenty a žáky.

Sebepoznávání: Cílem tohoto bloku bude prozkoumat svoje vlastní postoje a očekávání, které by mohly ovlivnit práci asistenta pedagoga. Sebezkušenostní formou sami účastníci zjistí, jaká témata by bylo vhodné otevřít při dalších setkáních asistentů pedagoga. Mělo by se jednat o témata, která pozitivně přispějí k rozvoji této profese. I když jsou asistenti pedagoga schopni identifikovat bariéry, které brání jejich dalšímu rozvoji, spolupráci s učitelem a žákem ve třídě, je pravděpodobné, že existují i problémy, které jsou asistenty vnímány jako podružné.

Lektorky:

Mgr. Lenka Gulová, Ph.D. je již několik let hlavní řešitelkou a spoluřešitelkou několika projektů zaměřených na integraci Romů a migrujících cizinců do společnosti. V rámci své profese se specializuje na oblast multikulturní výchovy, sociální práce, andragogiky, axiologie a pedagogické praxe. Je garantkou CŽV vzdělávání, obor vychovatelství. V současné době se angažuje v projektu zaměřeném na rozvoj angolského školství.

Mgr. Martina Vodičková se dlouhodobě věnuje problematice integrace cizinců v ČR i ve světě. Na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity vede semináře Sociální pedagogiky, Pedagogiky volného času a Multikulturní výchovy. Jako poradenský pracovník projektu Zvyšování studijních a profesních perspektiv dětí a mládeže ze sociálně znevýhodněného prostředí poskytuje poradenství v oblasti vzdělávání sociálně znevýhodněných osob.

Mgr. Barbara Strobachová vystudovala psychologii, pracovala několik let v dětské ambulanci klinické psychologie a věnuje se práci se sociálně znevýhodněnými dětmi v rámci neziskové organizace. Na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity vyučuje psychodiagnostiku, vývojovou psychologii a další předměty. Ve svém doktorském studiu se zaměřuje na uplatnění fenomenologických metod v sociálně-vědném výzkumu.


PODROBNOSTI

Datum: 20. 1. 2012

Čas: 9.00—14.00

Místo konání: Katedra sociální pedagogiky Pedagogické fakulty MU, Poříčí 31, Brno

Učebna: č. 41

Přednášející: Mgr. Lenka Gulová, Ph.D., Mgr. Martina Vodičková, Mgr. Barbara Strobachová