Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Gejza, Choceň

DENÍK PRAXE

V rámci studijního kurzu „pedagogický asistent“ jsem nastoupil do ZŠ praktické školy v X. na 40h (jeden týden). Školu navštěvuje přibližně 41 dětí. Jsou tu romští i neromští žáci. Tato škola má jednotlivé ročníky spojené v 1 učebnu – 1., 2., 3. roč., 3. roč., 4., 5., 6. roč., 7., 8., 9. roč. Ředitelem této školy je paní Mgr. Y., která má pod sebou 6 zaměstnanců. Z toho jsou 4 učitelé, 1 vychovatelka v družině, 1 školnice.

První den při nástupu do školy jsem si myslel, že většina dětí, které znám i osobně, mě nebude respektovat, ale opak byl pravdou. Průběžně jsem sledoval výuku učitele, to, jak dávají děti pozor, jejich aktivitu atd. Napadlo mě, že některé děti by mohly chodit do ZŠ i s nepatrnými potížemi. Bohužel z důvodů např. útěky, krádeže, záškoláctví a jiných výchovných problémů tomu tak nemůže být. Tyto děti jsou z pedagogicko-psychologické poradny označeny jako lehce mentálně retardované. Často k tomu také přispívá jejich lenost, pohodlnost, nepříliš silná vůle, laxnost.

Při mé působnosti na této škole jsem se dozvěděl, že žák 7. ročníku neustále a opakovaně provádí krádeže peněz. Zapírá svůj čin. Tento hoch podle mého názoru není schopen adekvátně odhadnout závažnost sociální situace a uvědomovat si důsledky svého nevhodného chování – (krádeže, neustále uspokojení svých potřeb bez důsledků vlastních činů).

Děti jsou ve škole v neustálém neklidu (hlavně o přestávce), některé jsou také hyperaktivní, jiné zase hypoaktivní. Děti do sebe strkají, kopou se, bijí se nebo si sprostě nadávají. Proto musí být učitel neustále ve střehu, aby nedošlo ke zranění či násilnému chování nebo šikaně.

Celý druhý týden jsem si vyzkoušel sám učit 3. ročník. Hrozně se mi to líbilo a moc mě to bavilo. I když některé děti byly neposedné. Rád bych tuto profesi vykonával s dalším sebevzděláváním.

Práce s dětmi je někdy moc krásná věc, která přináší učiteli radost a spokojenost, když děti ukáží znalosti naučené od svého učitele.