Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

VZDĚLÁVACÍ KURZY



Sociálně pedagogické asistentství

Ve školním roce 2007/2008 bychom rádi otevřeli nový studijní obor Sociálně pedagogické asistentství, jenž by byl určen především asistentům pedagoga s dokončeným středoškolským vzděláním. Jedná se o prezenční bakalářské studium, jehož cílem je vybavit studenty kompetencemi zaměřenými na práci s dětmi, mládeží a dospělými zejména v oblastech vzdělávání a výchovy. Kompetence asistenta pedagoga jsou orientovány směrem k sociálně znevýhodněným jednotlivcům a skupinám v kontextu jejich integrace do společnosti.

Asistent pedagoga by měl být připraven pro oblast školní pedagogiky, v rámci které řeší sociokulturní odlišnosti ve vztahu žák-učitel, žák-žáci a pracovníci školy. Předpokládá se, že se daný odborník – asistent pedagoga bude vzhledem ke svému vysokoškolskému vzdělávání angažovat v oblasti vyhledávání podpůrných systémů, které povedou ke zvýšení úspěšnosti mládeže ve vzdělávání, bude významným spojníkem mezi všemi zainteresovanými stranami, tzn. mezi školou, rodinou a sférou dalších institucí a organizací. Část jeho kompetencí zahrnuje působení v oblasti prevence, zejména v oblasti předškolní a rodinné výchovy a především v přípravných ročnících pro děti se sociálním znevýhodněním a mateřských školách. V přípravných třídách a mateřských školách, které poskytuji včasnou péči dětem ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí a jejich rodinám, by měli pracovat asistenti pedagoga jako zkušení pedagogičtí pracovníci s odpovídajícími profesními kompetencemi, kteří budou vycházet z individuálních vzdělávacích potřeb dětí včetně zohlednění jejich sociálního, kulturního či etnického zázemí a budou uplatňovat tvořivě humánní přístup k dítěti a jeho rodině.

STUDIJNÍ PROGRAMY

Specializace v pedagogice

Bakalářské studium
Prezenční forma studia

Sociálně pedagogické asistentství

Bakalářské studium
Prezenční forma studia


ČASOVÝ PLÁN SEMESTRŮ | Sociálně pedagogické asistentství

Ročník : 1, Semestr : 1, Délka přímé výuky: 45 minut                            


 Povinné předměty – A

Název Učitelé Způs. zak. Rozsah Kredity
Didaktická technologie 1 J. Hrbáček z 2 2
Exkurze do odborných zařízení E. Štěpařová z 1 1
Základy pedagogiky (seminář) D. Klapko z 1 1
Úvod do sociální pedagogiky (seminář) T. Dvořáček z 2 2
Základy psychologie 1 (seminář) E. Řehulka z 1 1
Nežádoucí projevy školních dětí ajejich prevence T. Čech k 2 3
Úvod do sociální pedagogiky (přednáška) J. Němec – D. Knotová – T. Dvořáček zk 1 3
Základy pedagogiky (přednáška) J. Němec – D. Klapko zk 1 3
Základy psychologie 1 (přednáška) E. Řehulka zk 1 3
Základy elementární matematiky 1 J. Nohýnek z 2 2
Současný český jazyk 1 K. Ondrášková z 2 2
Úvod do speciální pedagogiky B. Bazalová z 1 1

Povinně volitelné předměty – B

Volitelné předměty – C

Název Učitelé Způs. zak. Rozsah Kredity
Kurz 1 (úvod do volnočasových aktivit) T. Čech – P.Soják z 3D 1
Doučování dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí 1 E. Štěpařová k 2 3
Základy romologie 1 M. Kaleja – E. Štěpařová z 2 2
Romský jazyk 1 I. Zima k 2 3

 Kredity za semestr: povinné: 28, volitelné: 4

Ročník : 1, Semestr : 2, Délka přímé výuky: 45 minut


 Povinné předměty – A

Název Učitelé Způs. zak. Rozsah Kredity
Didaktická technologie 2 J. Hrbáček z 2 2
Dějiny pedagogiky (přednáška) D. Klapko zk 1 3
Dějiny pedagogiky (seminář) D. Klapko z 2 2
Multikulturní výchova (přednáška) L. Gulová – E. Štěpařová k 1 2
Multikulturní výchova (seminář) L. Gulová – E. Štěpařová z 1 1
Osobnostní příprava 1 P. Soják – D. Denglerová k 2 3
Pedagogická praxe průběžná 1 (aktivity ve volném čase) L. Gulová – E. Štěpařová z 2 2
Pedagogická praxe souvislá 1 (aktivity ve volném čase) L. Gulová – E. Štěpařová z 2T 2
Základy psychologie 2 (přednáška) E. Řehulka k 2 3
Současný český jazyk 2 K. Klímová z 2 2
Základy elementární matematiky 2 M. Vaňurová z 2 2
Techniky ametodika rozvíjení počáteční gramotnosti (přednáška) J. Havel k 1 2
Techniky ametodika rozvíjení počáteční gramotnosti (seminář) J. Havel z 1 1
Literatura pro mládež 1 M. Šubrtová – N. Sieglová z 1 1
Základy speciální pedagogiky 1 – psychopedie B. Bazalová k 2 3

Povinně volitelné předměty – B

Název Učitelé Způs. zak. Rozsah Kredity
Vstupní test A2 – AJ Š. Dohnalová – J. Kollárová – G. Durnová – D. Dvořáková – J. Vacek z blok 1
Vstupní test A2 – NJ M. Mészárosová z blok 1
Angličtina pro sociální asistenty – A J. Vacek – J. Kollárová z 2 2
Němčina pro sociální asistenty – A M. Mészárosová z 2 2

Volitelné předměty – C

Název Učitelé Způs. zak. Rozsah Kredity
Kurz 2 (zimní) T. Čech – P.Soják z 7D 3
Kurz volitelný (vodní turistika) T. Čech – P.Soják z 3D 1
Doučování dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí 1 E. Štěpařová k 2 3
Doučování dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí 2 E. Štěpařová k 2 3
Základy romologie 2 M. Kaleja – E. Štěpařová k 2 3
Romský jazyk 1 I. Zima k 2 3
Romský jazyk 2 I. Zima k 2 3

Kredity za semestr: povinné: 31, povinně-volitelné: 1, volitelné: 7

Ročník : 2, Semestr : 3, Délka přímé výuky: 45 minut


Povinné předměty – A

Název Učitelé Způs. zak. Rozsah Kredity
Osobnostní příprava 2 P. Soják – D. Denglerová k 2 3
Úvod do metodologie pedagogického výzkumu (přednáška) J. Němec zk 1 3
Úvod do metodologie pedagogického výzkumu (seminář) J. Němec z 1 2
Pedagogická praxe průběžná 2 (sociální) L. Gulová – E. Štěpařová z 2 2
Praktikum zvývojové psychologie D. Denglerová z 2 2
Vývojová psychologie D. Denglerová zk 1 3
Základy speciální pedagogiky 2 – logopedie Mgr. Barbora Bočková k 2 3
Základy speciální pedagogiky 3 – surdopedie PhDr. Lenka Doležalová k 2 3
Současný český jazyk 3 I. Kolářová – E. Minářová zk 2 4
Základy elementární matematiky 3 M. Vaňurová – K. Matoušková zk 2 4
Literatura pro mládež (seminář) M. Šubrtová – N. Sieglová z 1 1

Povinně volitelné předměty – B

Název Učitelé Způs. zak. Rozsah Kredity
Angličtina pro sociální asistenty – B J. Vacek – J. Kollárová zk 2 4
Němčina pro sociální asistenty – B M. Mészárosová zk 2 4

Volitelné předměty – C

Název Učitelé Způs. zak. Rozsah Kredity
Doučování dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí 1 E. Štěpařová k 2 3
Základy romologie 1 M. Kaleja – E. Štěpařová z 2 2
Romský jazyk 1 I. Zima k 2 3
Romský jazyk 2 I. Zima k 2 3

Kredity za semestr: povinné: 30, povinně-volitelné: 2, volitelné: 1

Ročník : 2, Semestr : 4, Délka přímé výuky: 45 minut


Povinné předměty – A

Název Učitelé Způs. zak. Rozsah Kredity
Bakalářská práce 1 T. Čech – L. Gulová – D. Klapko – J. Němec – D. Denglerová – E. Štěpařová – T. Dvořáček – P.Soják – L. Remsová konz 1 z
Projekt bakalářské práce J. Němec blok 2 z
Pedagogicko-psychologická diagnostika (seminář) D. Denglerová z 2 2
Pedagogicko-psychologická diagnostika (přednáška) D. Denglerová zk 2 4
Sociální pedagogika (přednáška) T. Dvořáček zk 2 4
Sociální pedagogika (seminář) T. Dvořáček z 1 1
Sociální psychologie (přednáška) J. Řezáč zk 1 3
Sociální psychologie (seminář) J. Řezáč z 1 1
Sociální práce (přednáška) L. Gulová – E. Štěpařová zk 1 3
Sociální práce (seminář) L. Gulová – E. Štěpařová z 1 1
Výchova mimo vyučování 1 – Teorie ametodika her (seminář) J. Němec – P.Soják z 2 2
Literatura pro mládež 2 M. Šubrtová – N. Sieglová k 1 2
Základy speciální pedagogiky 4 – oftalmopedie asomatopedie P. Hamadová – I. Fialová k 2 3
Epistemologická východiska vyučování (seminář) H. Filová z 1 1
Epistemologická východiska vyučování (přednáška) H. Filová k 1 2
Pedagogická praxe souvislá 2 (sociální) L. Gulová – E. Štěpařová z 2T 2

Povinně volitelné předměty – B

Volitelné předměty – C

Název Učitelé Způs. zak. Rozsah Kredity
Metodika dramatické výchovy L. Remsová zk 2 4
Kurz 3 (letní) T. Čech – P.Soják z 5D 2
Kurz volitelný (vodní turistika) T. Čech – P.Soják z 3D 1
Doučování dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí 1 E. Štěpařová k 2 3
Doučování dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí 2 E. Štěpařová k 2 3
Základy romologie 2 M. Kaleja – E. Štrěpařová k 2 3
Romský jazyk 1 I. Zima k 2 3
Romský jazyk 2 I. Zima k 2 3

Kredity za semestr: povinné: 35, povinně-volitelné: 4, volitelné: 7

Ročník : 3, Semestr : 5, Délka přímé výuky: 45 minut

Povinné předměty – A

Název Učitelé Způs. zak. Rozsah Kredity
Bakalářská práce 2 T. Čech – L. Gulová – D. Klapko – J. Němec – D. Denglerová – E. Štěpařová – T. Dvořáček – P.Soják – L. Remsová z konz 1
Rodinná pedagogika (přednáška) S. Střelec k 1 2
Rodinná pedagogika (seminář) S. Střelec z 1 1
Pedagogická praxe souvislá 3 (výběrová) L. Gulová – E. Štěpařová z 4T 4
Základy zdravotních nauk P. Kachlík zk 2 4
Výchova mimo vyučování 2 – Metodika volnočasových aktivit T. Čech z 3 3
Výchova mimo vyučování (přednáška) T. Čech – J. Němec zk 1 3
Pedagogika 1.stupně ZŠ (přednáška) H. Filová – H. Horká zk 1 3
Pedagogika 1.stupně ZŠ (seminář) H. Filová – H. Horká z 1 1

Povinně volitelné předměty – B

Volitelné předměty – C

Název Učitelé Způs. zak. Rozsah Kredity
Světová literatura pro mládež M. Šubrtová – N. Sieglová k 2 3
Doučování dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí 1 E. Štěpařová k 2 3
Základy romologie 1 M. Kaleja – E. Štěpařová z 2 2
Romský jazyk 1 I. Zima k 2 3
Romský jazyk 2 I. Zima k 2 3

Kredity za semestr: povinné: 22, volitelné: 3

Ročník : 3, Semestr : 6, Délka přímé výuky: 45 minut


Povinné předměty – A

Název Učitelé Způs. zak. Rozsah Kredity
Bakalářská práce 3 T. Čech – L. Gulová – D. Klapko – J. Němec – D. Denglerová – E. Štěpařová – T. Dvořáček – P.Soják – L. Remsová z konz 3
Základy práva (přednáška) J. Čuhelová k 2 3
Základy práva (sedminář) J. Čuhelová z 2 2
Základy speciální pedagogiky 5 – etopedie T. Čech k 2 3
Základy speciální pedagogiky 6 – SPU doc. Miroslava Bartoňová k 2 3

Povinně volitelné předměty – B

Volitelné předměty – C

Kredity za semestr: povinné: 14

Kredity celkem
Povinné: 160 (28, 31, 30, 35, 22, 14)
Povinně volitelné: 7 (-, 1, 2, 4, -, -, -)
Volitelné: 22 (4, 7, 1, 7, 3, -)